Wednesday, June 24, 2009

Detik Demi Detik .

Ah aku sebenarnya bagai melindungi perasaan sendiri. It keep screaming inside, bagai menjerit-jerit utk diluahkan .. But i can't. i just can't. Belum ada daya, masih terikat dgn bayang-bayang sendiri. Bodoh. Takut? Memberi motivasi kpd org lain, tapi kau sebenarnya masih lemah. Ya aku masih lemah. Namun mungkin, jauh lebih baik daripada apa yang aku sangka. Terima kasih Tuhan, kau masih memberi peluang padaku.

Jika ditanya, apa yang paling aku impikan dulu. ialah mati. Aku hanya ingin mati daripada terus hidup dgn dosa. Daripada terus membebani ibubapaku dgn karung dosa-dosaku. Aku lemah. Terlalu lemah.

Namun Tuhan Maha Penyayang. Ini adalah hadiah paling besar utk ku. Aku fikir, aku tak akan dpt kesempatan utk merasa dunia ini dgn lebih tenang, dgn lebih merasa seperti manusia. Aku silap. Tuhan itu lebih bijak mengaturkan jalan hidup hamba-hambanya. Lebih mengetahui di sebalik sesuatu kejadian. Mungkin kadang kita memberontak. Why this is all happen to me. Why me. Kenapa bkn mereka? Kenapa jalan hidup mereka seems all perfect. Tipu lah jika aku kata aku tak pernah memberontak. Aku sebenarnya dalam proses utk belajar utk menjadi lebih tenang. Lebih berfikir sblm bercakap. Lebih rasional, dan bkn hanya mengikut perasaan.

Aku perlukan kekuatan skrng. I need to find a way to get myself stable. Kadang aku lemas dgn perasaan sendiri. Again, bodoh. Sudahlah dgn perasaan bodoh tu. You have something more important to settle. Without perasaan bodoh tu, you gonna be fine. Really fine. You do not need it for this time being. *repeat again and again. sigh*

Ahhhh shit. I hate this feeling. Aku perlukan konsentrasi dlm hidup. Priority. Set you priority girl.

Maaf, otakku bagai berselirat. Mcm hape je. I need some air outside. Mungkin dpt membantu.

P/s :
Kpd kau, tentang tadi, jgn terlalu mempersoalkan tentang hidup, kerana makin bnyk persoalan, makin kaku kau disitu. Tak kemana. Seperti aku dahulu. Kau hebat. Kesabaran kau, mungkin membatasi kesabaran aku. Kau lebih tenang. Cuma we need to admit that sometimes, life's selfish. and we need to adapt with that. So just smile, and i know you can get through it. Remember, life's kind when you believe. :)


love.

4 comments:

amin h said...

hoho

time will heal
:)

Aniz . said...

yeah, time will heal.
*nyanyi lagu better in time* :P

People With Name said...

hey, y u disappear just like that? buddy.

Aniz . said...

hey buddy. its been long time haven't see u. i didn't disappear yet. It's just, i need some time to settle some problems. :)
but hey, i'll be back. don't worry. You jgn gv up ok? ;)