Tuesday, December 18, 2007

Ku Pasti .


Kadang aku tertanya, adakah ini akan berterusan..
Ku berbicara sama awan, adakah aku akan terus berseorangan,
Bila ku bersendirian, kau datang tanpa ku undang..
Kau hadir dalam fikiranku yg kosong..
Mau bagaimana lagi untuk ku lupakan semua kisah kita,
Sedang aku masih mengingati mu, masih merindui mu.
Aku tahu semuanya telah berakhir..

Jika mungkin ku tahu semua ini kan terjadi,
Tidak ku nodai cinta ku yg suci..


Mungkin ini telah ditakdirkan untuk ku,
Mungkin ini suratan yg harus ku terima..
Aku redha dengan semua dugaan Mu, Tuhan..
Ku tahu semua ini pasti ada kesudahan nya..
dan aku pasti Kau lebih mengetahui nya..
Aku harapkan kekuatan daripada-Mu,
dan ketabahan untuk ku teruskan perjalananku ini..
Demi tuhan, aku akan teruskan perjalanan ini,
Walau pahit, akan ku jalani..
Kerna itu adalah kekuatan ku.







ikhlas,
Zawani Zakaria

No comments: